mcvjournaal.punt.nl
De Dacia nieuws Site ! - Dacia Dokker, Dacia Duster, Dacia Lodgy, Dacia Logan MCV, Dacia Logan Sedan, Dacia Sandero (Stepway)
De nieuwste artikelen
Dacia zoekmachine
Het Dacia Menu

Translate this website !

 
 
 

 

Het weer voor de komende dagen.
 
Toegang tot het onderwerp door op
het desbetreffende Artikel te klikken.
 
 

 
Dit zijn onze katten die wij in mei 2007 hebben gekregen. Omdat we wisten dat we lang op onze MCV moesten wachten leek het ons leuk om ze naar de auto te vernoemen. Ze heten dus:
 
Dacia en Logan
 
Daarom horen ze ook op deze site thuis.
 
Zoek het op internet:
 








Rubrieken
Laatste reacties
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Interessante links
Statische gegevens
Dacia Logan MCV - Van 5 naar 7 zitter
Dacia Logan MCV - Van 5 naar 7 zitter
Foto's: Math
 
In het recente verleden is er meer discussie geweest of het mogelijk is om zonder al te veel kosten een Dacia Logan MCV om te bouwen van 5 naar een 7 zitter.
 
Een reden om het niet te doen zou (zo was de redenering) zijn omdat de 7 zitter onderhuids anders zou zijn als de 5 zitter (verstevigingsbalk).
 
Dacia Logan MCV Rouge Passion in basisuitvoering.
 
Math heeft een basisuitvoering van de Dacia Logan MCV gekocht en die worden nu éénmaal niet als 7 zitter geleverd.
 
Voor € 150,-- heeft Math een orginele 3e bank op marktplaats gekocht.
 
Nu nog bij de dealer achter het hek.
 
De bevestigingspunten van de 3e zitrij zijn in de Dacia al aanwezig, dus het is een kwestie van de bevestgingshaken monteren en het achterbankje is bevestigd.
 
De autogordels heeft Math voor € 25,-- bij Heuts gekocht.
 
Inmiddels voorzien van 3e achterbank, dakrails, beschermstrips, velgdoppen en centrale afstandbediening. 
 
Normaal kost de goedkoopste 7 zitter zo'n € 14.500,--. Nu € 11.000,-- plus € 150,-- voor de bank, € 25,-- voor de gordels en wat klein materiaal.
 
Math heeft ook naar aanleiding van een Artikel op de site, zelf centrale deurvergrendeling met afstandsbediening ingebouwd.
 
Zo, na gedane arbeid, is een uitje altijd leuk. 
     
Meer algemeen Dacia autonieuws vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Logan MCV vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Sandero (Stepway) vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Duster (SUV) vindt je Hier. 
 
Alle prijzen en specificaties 2010 vindt je Hier.
 
Heel veel tips, trucs en techniek vindt je Hier en alles over tuning Hier.

Reacties

Herke Voorburg op 16-06-2011 12:20
Klopt, toevallig weet ik dat die derde (2e) zitrij aan een liefhebber is verkocht die diezelfde "truc" wilde toepassen.
peter op 16-06-2011 01:17
En nu komt het... Deze voiture staat bij de Citroen garage in Beek (Limburg) te koop.... Zonder 2e bank..... :-(
Reggie op 08-10-2010 14:40
Waarom al die foto's van de buitenkant..? Die kennen we ondertussen wel..! Van het (tweede, en niet derde, zoals jij schrijft... ;-) achterbankje en de gordels geen enkele afbeelding...
 
Vooral wat de gordels betreft zou die juistinteressant zijn, omdat nu niet duidelijk is, of het om 2- of 3-punts exemplaren gaat, waarbij die laatste nietop de originele en enig juiste manier gemonteerd kunnen worden, zonder de achterste zijruitomlijstingin het interieur te vervangen voor die van een 7-zitter. Maar dat staatbij de kosten niet vermeld, en zal dus wel niet van toepassing zijn... M.i. 'veiligheids gezien' niet verantwoord...
 
In hetzelfde licht jammer, ook, dat je zo makkelijk doet over het RDW-issue. Is de auto nu (goed)gekeurd of niet..?! Geen puntje om zomaar onder 't tapijt te vegen; ik zou mijn gezin, familie of vriendenniet in een illegaal aangepaste auto willen vervoeren...
 
Overigens is de basisprijs van de MCV nog steeds 10 mille, en geen 11 - net zoals de goedkooptste 7-zitter 13 mille kost, en geen 14,5... -en is-t-'ie ondertussen standaard voorzien van beschermstrips op de flanken. Die zijn in dit geval dus geen latere toevoeging, maar gewoon fabrieksgemonteerd... Maar dat terzijde.
 
Wat aan de exterieurfoto's overigens wél mooi te zien is, is dat ook een Phase-2 basis-MCV met de eenvoudige toevoeging van dakdragers optischc.q. esthetisch een prima auto is. Die wieldoppen hadden van mij echter dan weer niet gehoeven: teveel nep doordat het'5-bouts' exemplaren zijn, op '4-bouts' velgen...
 
Ik ben destijds uitgebreid betrokken geweest bij de berichtgeving rondom de verschillen tussen de 5- en 7-zits MCV's en de eventuele mogelijkheden m.b.t. ombouw. Mijn toenmalige conclusie is niet veranderd: onverstandig, mits volledig identiek aan de originele fabriekssituatie. En dat nog los van de kosten en je keuzes daarin... (13 mille voor een fabrieks 7-zits MCV met 90pk 1600-motor...)
Herke Voorburg op 05-10-2010 11:45
In de praktijk zal jedoor de ombouw geen problemen ondervinden.
 
Maar inderdaad verzekeringstechnisch is het een ander verhaal.
 
Het is natuurlijk mogelijk om de auto ter herkeuring aan te bieden aan het RDW.
 
Aangezien er technisch geen verschillen zijn tussen de 5 en 7zits uitvoeringen (muv van de achterste ramen) lijkt me dat geen probleem.
op 05-10-2010 08:17
Hoi , het klinkt wel leuk maar je bent wettelijk een illegaal omgeboude auto.Immers op je kentekenbewijs staat 5 ipv 7 zitplaatsen!
Ook zijn daardoor de passagiers niet verzekerd als je zelf n ongeluk maakt niet ,maar ook niet als n ander je aan rijdt.Het kan je dus meerdere boetes opleveren en niet verzekerd rondrijden lijkt me ook geen pretje!
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl