mcvjournaal.punt.nl
De Dacia nieuws Site ! - Dacia Dokker, Dacia Duster, Dacia Lodgy, Dacia Logan MCV, Dacia Logan Sedan, Dacia Sandero (Stepway)
De nieuwste artikelen
Dacia zoekmachine
Het Dacia Menu

Translate this website !

 
 
 

 

Het weer voor de komende dagen.
 
Toegang tot het onderwerp door op
het desbetreffende Artikel te klikken.
 
 

 
Dit zijn onze katten die wij in mei 2007 hebben gekregen. Omdat we wisten dat we lang op onze MCV moesten wachten leek het ons leuk om ze naar de auto te vernoemen. Ze heten dus:
 
Dacia en Logan
 
Daarom horen ze ook op deze site thuis.
 
Zoek het op internet:
 








Rubrieken
Laatste reacties
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Interessante links
Statische gegevens
Een zomerse Dacia Sandero
Een "zomerse" Dacia Sandero
Tip: Luc & Ann
 
 
Het is volop zomer. De grote vakantie is begonnen.
Dus is het de hoogste tijd voor een zomerse variant van de Dacia Sandero.
De Dacia Sandero Cabriolet.
 
Zo zou een cabriolet op basis van Dacia Sandero er uit kunnen zien.
 
En waarom niet. Bijna iedereen wil graag in een echte cabriolet rijden. Zeker in een warme zomer lekker met de wind in je haar (als je dat tenminste nog bezit).
 
De ombouw van de Dacia Sandero naar een cabriolet hoeft niet zoveel extra te kosten. Door gebruik te maken van een stoffen kap en een rollbar in het midden van de auto worden de kosten laag gehouden en is de stijfheid van de carrosserie gegarandeerd.
 
Buiten het feit om dat zo'n Dacia Sandero Cabriolet de goedkoopste cabriolet op de markt zou worden zorgt hij ook voor uitstraling en de nodige publiciteit.
 
Dus - Dacia - gewoon doen !
 
Deze is ook wel aardig. Maar de kosten voor ombouw worden dan veel te hoog.
 
 
Meer algemeen Dacia autonieuws vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Logan MCV vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Sandero (Stepway) vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Duster (SUV) vindt je Hier. 
 
Alle prijzen en specificaties 2010 vindt je Hier.
 
Heel veel tips, trucs en techniek vindt je Hier en alles over tuning Hier.

Reacties

Herke Voorburg op 05-08-2010 19:57
Dank je.......
Reggie op 05-08-2010 18:15
Ah.
 
Pure onzin.
 
Pure theorie.
 
Who cares..?!
 
Droomze. ;-)
Herke Voorburg op 05-08-2010 17:36
Hetis allemaal pure theorie.
 
De kans dat er daadwerkelijk een Dacia Cabriolet komt is uitermate klein (waarschijnlijk zelfs nihil).
 
Maar het blijft natuurlijk wel leuk om er over te dromen....
Reggie op 05-08-2010 13:21
"...Het vervangen van de achterportieren voor plaatwerk is niet zo'n probleem en zeker niet onbetaalbaar..."
 
Nee. Inderdaad. Maar: oei..! Jij stelt dus voor, een 4-deurs Sandero te gebruiken als basis voor een 2-deurs cabriolet met rolbeugel..?! Heb je je (en dan ben ik wederom bang van niet) wel eens voorgesteld hoe dat er uit zou zien..? De bovenste Photo-shop oogt goed, omdat de maker ervan de moeite heeft genomen de voorportieren te vergroten, naar zoals die van een 3-deurs Sanderozouden zijn. Op basis van een 4-deurs Sandero zou het resultaatgewoonweg 'geen porem' zijn, nog los van het feit dat de kapconstructie dan ook technisch een té grote afstand van de achterkant van de auto naar de rolbeugel zou moeten afleggen, om de boel nog goedkoop te kunnen houden.
 
"...De achterbank in een cabriolet wordt meestal maar beperkt gebruikt. De doelgroepen zijn immersouderen en die hebben meestal geen meerijdende kinderenof jongeren en als die alkinderen hebben is het achterin kruipen geen enkel probleem..."
 
Los van het feit dat je daarmeehet moderne cabrio-publiek niet onderkent -en zéker dat deel ervan, dat belangstelling zou hebben voor een dergelijke Sandero..! -zou Dacia bovendien noodzakelijkerwijsook binnen deze markt voor een zo groot mogelijke afzet (lees: laag mogelijke kosten) gaan; op een 'niche-Dacia' zit niemand te wachten, want daardoor worden álle Dacia's uiteindelijk alleen maar duurder.
 
Als laatste: geen enkele autofabrikant heeft ooit een 2-deurs cabriolet gebaseerd op een 4-deurs variant van hetzelfde model, uitgangspunt is altijd een bestaand 2- of 3-deurs model. En als je nadenkt over hoe auto's zowel technisch als optisch in elkaar zitten, snap je wel waarom. Méér 'mainstream' en 'standaard' dan die van Dacia kan een modellenlijn niet zijn (juist het geheim van de Dacia-smid..!) en alleen al daardoor zou dit merk het laatste zijn, van dit logische gebruik af te wijken.
Herke Voorburg op 05-08-2010 11:35
Het vervangen van de achterportieren voor plaatwerk is niet zo'n probleem en zeker niet onbetaalbaar.
De achterbank in een cabriolet wordt meestal maar beperkt gebruikt.
De doelgroepen zijn immersouderen en die hebben meestal geen meerijdende kinderenof jongeren en als die alkinderen hebben is het achterin kruipen geen enkel probleem.
Reggie op 05-08-2010 02:15
"...De ombouw van de Dacia Sandero naareen cabriolet hoeft niet zoveel extra te kosten..."
 
Ik ben bang dat je niet echt heb nagedacht, voordat je dat opschreef.Tenzij ik de introductie van die 3-deurs Sandero heb gemist, waar een cabriolet als deze op gebaseerd zou móeten worden...
 
"...Door gebruik te maken van een stoffen kap en een rollbar in het midden van de auto worden de kosten laag gehouden en is de stijfheid van de carrosserie gegarandeerd..."
 
Gaan we er dan even vanuit dat zo'n 3-deurs Sandero bestond, onderschat je alsnogschromelijk de ontwikkelingskosten van een dergelijke 'volcabriolet'-aanpassing (rolbeugel of niet), mits dezevoldoende wegligging (lees: gebrek aan torsie-stijfheid) wil garanderen, en zich aan 4****-sterren Euro-NCAPconformeert, en daarmee het letterlijk en figuurlijk veilige imago van Dacia in stand kan houden.
 
Dat een meer 'open' Sandero voor wat jij noemt 'uitstraling en publiciteit' zou zorgen, en dat het rijdenonder wind en zon of sterrenhemel heel bijzonder is, ben ik met je eens.De enige manier waarop je dat misschien ooit in eenfabrieks-Sandero zult kunnen gaan beleven, zaldus echter in een Découvrable/Décapotable-variant zijn, en zeker niet in een vol-cabriolet, rolbeugel of niet...
 
Lees dit maar, dan zul je snappen hoe het zit..:
 
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl