mcvjournaal.punt.nl
De Dacia nieuws Site ! - Dacia Dokker, Dacia Duster, Dacia Lodgy, Dacia Logan MCV, Dacia Logan Sedan, Dacia Sandero (Stepway)
De nieuwste artikelen
Dacia zoekmachine
Het Dacia Menu

Translate this website !

 
 
 

 

Het weer voor de komende dagen.
 
Toegang tot het onderwerp door op
het desbetreffende Artikel te klikken.
 
 

 
Dit zijn onze katten die wij in mei 2007 hebben gekregen. Omdat we wisten dat we lang op onze MCV moesten wachten leek het ons leuk om ze naar de auto te vernoemen. Ze heten dus:
 
Dacia en Logan
 
Daarom horen ze ook op deze site thuis.
 
Zoek het op internet:
 








Rubrieken
Laatste reacties
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Interessante links
Statische gegevens
Dacia Logan MCV - Licht in de duisternis
Dacia Logan MCV - Licht in de duisternis
Foto's: Robert
 
Je herkent het vast. Op een regenachtige avond wil je achteruit een slecht verlichte oprit in en je ziet bijna niets.
 
Robert had thuis die situatie op zijn eigen oprit en heeft het probleem opgelost door de normale achteruitrijlamp van 21 w. te vervangen door een halogeenlamp H1 van 55 w.
 
Hoe het achterlicht gedemonteerd wordt zie je Hier.

 
Nodig: M3 boutje, M3 tapje en een H1 halogeenlamp.
 

Een dremel om de halogeenlamp aan te passen.
 
 
Eén van de nokjes afslijpen.
 
 
Door het nu ontstane gat komt het M3 boutje.
In het lamphuis een gaatje boren van 2,5 mm en draad erin tappen.
Lipje (voor extra bescherming) vertinnen.
 
 
De behuizing met gemonteerde halogeenlamp.
 
 
Het achterlicht gemonteerd.
 
Wil je de foto's nog eens nader bekijken, dat kan in dit Album.

Heel veel tips, trucs en techniek vindt je Hier.

Reacties

op 15-03-2011 16:06
Div soorten palstic zijn aangepast aan aan bepaalde warmte bronnen de h7 lamp die jij geplaatst hebt wordt warmer als een h4 lamp tevens heb je rijwindkoeling op de koplamp en zit de lamp verder van het plastic af en het plastic kan tegen hogere temperaturen.
rienmaas op 14-03-2011 20:45
Aan led-lightning
Je hebt het over een vervangende Led lamp
Welke Heb je een nummer en/of een merk
op 23-05-2010 16:50
hoi...  met het stroomverbruik zal het nog wel meevallen en de kabels zijn dik genoeg en kunnen daar wel tegen, de trekhaak aansluiting zit hier ook op en op de caravan zitten zelfs twee achteruit rijlampen.
 
Als het te warm zou worden? Hoe moet het dan met de koplamp gaan als deze uren staat te branden? De koplampunit is volledig van kunstof.

Het verblinden van andere weggebruikers zal wel meevallen, omdat de "lichtstralen" gebroken worden en niet gebundeld worden zoals in een koplamp of mistlamp. Hoe gaat het als je links van de weg gaat parkeren en wegrijd? Op dat moment verblind je toch ook je tegenligger?

En ja, als ik een werklamp monteer achter de auto geeft dit veel, veel meer licht. Echter waar zal ik deze plaatsen. Naast of onder bumper/trekhaak kan niet. Dan gaat deze stuk als ik van de oprit afrijd, soms komt de trekhaak al aan de grond.

Robert
cornelis op 07-05-2010 13:20
Een H1 lamp genereerd binnen een paar seconden een zeer hoge temperatuur wat echt zal resuteren in het smelten van de unit.
Herke Voorburg op 07-05-2010 11:01
Terecht wordt er opgemerkt dat zo'n halogeenlamp zeer heet wordt, maar je rijdt natuurlijk geen kilometers achteruit.
 
Dus in de praktijk zal het met de hitte ontwikkeling wel meevallen.
fabian op 06-05-2010 18:01
lapje gaat inderdaad heel heet worden en kap gaat smelten.
je kan dan net zo goed een extra lamp onder de auto monteren naast de trekhaak. geeft veel meer licht.
LED-Lightning op 05-05-2010 11:37
Zeer leuke en gedurfde aanpassing. Heel creatief, complimenten!
 
Ik denk dat dit niet alleen problemen qua hitte gaat geven, maar ook kan het verzekeringsclaims geven als je iemand zou verblinden en hierdoor een ongeval zou veroorzaken.
 
Een andere optie zou zijn om een goede LED vervanger te plaatsen (heb ik al eens gedaan, geeft echt enorm veel licht), maar dan heb je nog steeds het risico dat als je iemand verblindt je problemen met de verzekering kunt krijgen... daarom heb ik deze er toen weer uit gehaald.
 
Of je past een Xenon lamp aan, geeft minder warmte af en nog veel meer licht
MiMo16V op 04-05-2010 12:03
Wel leuk gedaan, maar zal de keuring daar niet moeilijk over doen ?
Jubbels op 03-05-2010 20:06
Denk ook wel dat je lampunit gaat smelten.
Bovendien is de voedingsdraad gemaakt om 21 watt vermogen door te laten.
Nu zal 26 watt geen probleem zijn maar 55 watt is toch wat veel van 't goede.
Gerrit op 02-05-2010 13:47
Is inderdaad wel leuk maar word m.i. echt veel te heet.
Ik had al een andere aanpassing gemaakt.
Van een 12v 21/5 wattde dubbele polen doorgesoldeerd en één pootje aan de zijkant weggehaald. Dan heb je ook net ietsje meer licht 21 + 5 watt maakt samen 26 Watt,en dat voldoet precies aan mijn wensen. Ik stuur de foto's wel naar Herke.
cornelis op 02-05-2010 13:21
Ik hoop dat je dan geen lange oprit achteruit op moet want ik weet zeker dat je achterlicht gaat smelten, weet je wel hoe heet die lamp gaat worden.
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl