mcvjournaal.punt.nl
De Dacia nieuws Site ! - Dacia Dokker, Dacia Duster, Dacia Lodgy, Dacia Logan MCV, Dacia Logan Sedan, Dacia Sandero (Stepway)
De nieuwste artikelen
Dacia zoekmachine
Het Dacia Menu

Translate this website !

 
 
 

 

Het weer voor de komende dagen.
 
Toegang tot het onderwerp door op
het desbetreffende Artikel te klikken.
 
 

 
Dit zijn onze katten die wij in mei 2007 hebben gekregen. Omdat we wisten dat we lang op onze MCV moesten wachten leek het ons leuk om ze naar de auto te vernoemen. Ze heten dus:
 
Dacia en Logan
 
Daarom horen ze ook op deze site thuis.
 
Zoek het op internet:
 








Rubrieken
Laatste reacties
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Interessante links
Statische gegevens
Dacia Logan MCV - 100.000 km test - Gewoon Goed !
Dacia Logan MCV - 100.000 km test - Gewoon Goed !
 
Eén van de belangrijkste autobladen in Duitsland, Autobild, heeft de Dacia Logan MCV 1.5 dCi 70 100.000 km lang intensief getest.
 
De snelste stijger op de Duitse automarkt is Dacia. Maar nu moet Dacia bewijzen of goedkoop ook goed is.
 
De meeste mensen vroegen zich in 2005 af, wie er in hemelsnaam in zo'n auto wilde rijden. Maar op prijs en ruimte zijn de Dacia's niet te verslaan en dus worden er steeds meer Dacia's verkocht. Van 17 Dacia's per maand in januari 2005 tot ruim 6000 exemplaren per maand nu.
 
Toen de Dacia Logan MCV op de markt kwam waren velen sceptisch over de onderhouds- en reparatiekosten van zo'n "overjarige" Renault.
 
De Dacia Logan MCV is één van de allergrootste en zeker de goedkoopste stationwagen die op de markt verkrijgbaar is en niet alleen groot maar door de hoekige vorm en de doelmatige inrichting ook nog eens zeer praktisch.
 
Het enige manco is eigenlijk de beperkte veiligheidsuitrusting.
 
 
Tussen spaarzaamheid en kwaliteit
 
Wat opviel is dat op bevestiging van (deur)bekleding duidelijk is bespaard, normaal geen probleem, maar bij vervanging en/of reparatie behoorlijk arbeidsintensief. Ook de stoelen zijn niet het sterkste punt van de Dacia. Maar op de antiroestbehandeling heeft Dacia niet bespaard, alle vitale delen zijn met een dikke laag anticorrossiemiddel behandeld. Veel beter als bij vele duurdere merken.
 
Technisch
 
Ook na 100.000 kilometer is er geen grote slijtage aangetroffen. Alles functioneert naar behoren.
 
Reparaties
 
19.915 km    Brandstofmeter vervangen (garantie).
41.106 km    Gloeilampen voor vervangen € 15,50.
60.147 km    Lampje dashboardconsole vervangen € 112,66.
                 Onderstel bestuurdersstoel vervangen (garantie).
84.711 km    Remschijven voor vervangen € 378,19.
                  Achterremmen gereinigd € 56,54.
 
 
Opmerkingen
 
In het begin werden een aantal lakproblemen gesignaleerd. Volgens Dacia is de controle daarop sterk verbeterd.
Bevestiging reservewiel. Op de band zitten beschadigingen door werking van de metalen beugel op de band.
De stoelen zitten ook na 100.000 kilometer nog comfortabel.
 
Conclusie
 
Dacia bewijst in deze test dat goedkoop geen duurkoop is en dat kwaliteit niets met de prijs te maken heeft. In de 60 uitgevoerde 100.000 km testen staat de Dacia Logan MCV op een keurige 15de plaats met o.m. de Honda Jazz en de Toyota Auris. Terwijl onderaan de ranglijst op de plaatsen 50 tot 60 maar liefst 4 modellen van Volkswagen zijn terug te vinden. Namelijk de Passat, Fox, Polo en de Touran.
 
Dacia heeft recht op de titel: "Een echte volkswagen" !
 
 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Logan MCV vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Sandero (Stepway) vindt je Hier. 
 
Meer testen, nieuws en foto's over de Dacia Duster (SUV) vindt je Hier. 
 
Alle prijzen en specificaties 2010 vindt je Hier.

Reacties

Theo de Boer op 29-07-2016 21:19

Na 235000 km gaat mijn pick-up wel erg veel geld aan reparaties kosten, dus einde verhaal Dacia.

Ver voor de vervanging van de distributieriem breekt het spietje van de nokkenas/distributietandwiel. Kop eraf, alle kleppen vernieuwen etc. duur grapje.

2 maanden later, koppeling begeeft het, niet even een cilindertje vervangen, dat gaat dus niet maar een volledige nieuwe drukgroep met cilinder en plaat. Kost weer veel geld.

Voor de tweede keer aanjaagmotor van de kachel vervangen, en de startmotor heeft ook geen zin meer, dus een nieuwe.

Nu helemaal niet meer willen starten, met behulp van startpilot lukt het maar voor mij is dit einde verhaal. Dacia is leuk speelgoed maar niet meer dan dat.

Herke Voorburg op 26-01-2010 01:09
Voor de liefhebbers staat hier:
 
 
nog een 100.000 km test.
 
Ende uitkomst is "verrassend"? eigenlijk identiek.
Herke Voorburg op 25-01-2010 22:05
Ja hoor, hij zit weer keurig in elkaar.....
 
Ze hielden alleen heel veel onderdelen over, maar die waren niet strikt noodzakelijk zeiden ze.......
Claudia & Stephan op 25-01-2010 19:22
Leuk artikel. Dacia komt er weer eens positief uit. Mooi om te zien hoe de auto is opgebouwd overigens.
 
...hebben ze 'm na de test wel weer netjes terug in elkaar gezet? ;)
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl