mcvjournaal.punt.nl
De Dacia nieuws Site ! - Dacia Dokker, Dacia Duster, Dacia Lodgy, Dacia Logan MCV, Dacia Logan Sedan, Dacia Sandero (Stepway)
De nieuwste artikelen
Dacia zoekmachine
Het Dacia Menu

Translate this website !

 
 
 

 

Het weer voor de komende dagen.
 
Toegang tot het onderwerp door op
het desbetreffende Artikel te klikken.
 
 

 
Dit zijn onze katten die wij in mei 2007 hebben gekregen. Omdat we wisten dat we lang op onze MCV moesten wachten leek het ons leuk om ze naar de auto te vernoemen. Ze heten dus:
 
Dacia en Logan
 
Daarom horen ze ook op deze site thuis.
 
Zoek het op internet:
 








Rubrieken
Laatste reacties
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Interessante links
Statische gegevens
Montage K&N luchtfilter
Plaatsing van een K&N open luchtfilter
 
Zorgt voor een toename van koppel en het aantal PK's, zeker in combinatie met de Powerbox
 
 
 
 
 
 

Reacties

Herke Voorburg op 10-12-2011 14:22
Voor wat betreft de "vervangers" van de orginele filters, ben ik het helemaal met eens. Zinloos !
 
Met het getoonde open lucht filter systeem ligt de zaak m.i.z. toch anders.
 
Het voordeel hiervan is dat niets de luchttoevoer belemmert en het grootste voordeel is dat de aangevoerde lucht aanmerkelijk koeler is.
 
Nadeel (maar weer niet voor iedereen) het sportieve geluid.
op 10-12-2011 13:53

Wees kritisch en vooral voorzichtig met het gebruik van deze types (olie)-filters.
Ik hoor vaak zeggen de motor pakt beter op en heeft meer kracht (mijn zoon reed ook rond met zo,n oplossing), maar dat je motor meer kracht levert daar is een logisch verklaring voor.

Waarom: je vervangt de reeds gebruikte filter door een nieuw exemplaar (gevolg motor krijgt meer lucht) dat bereik je ook door simpel de originele papieren filter te vervangen door een nieuw exemplaar (geen last meer van een verstopte neus, dus motor kan beter ademen).

Mijn zoon is na 2 jaar ook helemaal genezen, had op zijn Vectra (op LPG) ook zo,n filter zitten maar bij iedere APK keuring moest hij zij gashuisklep/stationair loop reinigen (zo zwart als de nacht).
Begreep eerst niet goed hoe dat kon, maar de logische verklaring is het gebruik van de zogenaamde luchtfilter-olie.
Je dient zelf deze olie op de filter aan te brengen, en hier gaat het in mijn ogen vaak fout, men gebruikt toch te vaak en teveel olie.
Hierdoor zal de gashuisklep en eigenlijk alles wat NA de luchtfilter zit voorzien worden van een soort olie-film.
Hier zullen zich kleine stofdeeltjes neerslaan en ‘de Rapen zijn gaar’.

Bij een Diesel is het helemaal oppassen geblazen, vaak zit er een Luchtmassa-meter in de luchtinlaat.
Deze werkt vaak volgens het principe van een gloeidraad, en daar zit de crux.
Die zogenaamde Luchtmassa-meter (wat overigens geen goedkoop onderdeel is) zal ook last gaan krijgen van die ongewenste (noem het maar) olie-nevel.
Gaat dan vreemde waarden generen en je zit met de ‘gebakken peren’.

Vaak hoor je argumenten zoals van de ‘air flow’ is veeeel beter, yeh sure en hoe zit het dan met die originele papieren filter:
Die bestaat uit gevouwen papier, dus de oppervlakte (lucht doorlatend) van deze orginele papieren filters is veel en veel groter dan die zogenaamde olie-filters.

mgr.
Ruud

Fetah op 17-10-2008 23:53
Het is gewoon een hele toffe gast die niet zo'n beetje hersens heeft ook en zn auto zo efficient mogelijk kan inrichten.
 
 
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl